Глобальна проблема контенту, або чому Google закрила VR-студію


Холдинг Alphabet Inc. (GOOGL, NASDAQ) закрив студію Spotlight Stories, яка була створена шість років тому і займалася створенням контенту для екосистеми віртуальної реальності (VR) Google Daydream. Чи може ця подія бути частиною більш широкого процесу або воно є ознакою втрати перспектив VR?

 

Студія Spotlight Stories протягом останніх років повідомляла про успішну роботу і навіть створила анімаційний фільм «Pearl», який в 2017 році став першим VR-фільмом, номінованим на «Оскар». Очевидно, цей успіх не переконав керівництво Alphabet, і студія була закрита. Аналогічним чином вчинила компанія Facebook Inc. (FB, NASDAQ), яка закрила власну студію Oculus Story, яка створювала контент для VR. При цьому Facebook вже витратила на екосистему Oculus мільярди доларів, а VR-окуляри Oculus Go і Rift входили в шістку найбільш продаваних в 2018 році.

 

Експерти вважають, що причиною закриття студій є недостатня кількість глядачів для виправдання значних витрат на створення контенту. Зокрема, в 2019 р. очікується продаж 1,3 млн нових окулярів Oculus Quest. Це небагато, в порівнянні з потенційною аудиторією кінотеатрів.

Однак, проблема контенту актуальна не тільки для VR, але і для інших майданчиків для розваг. Так, мережі кінотеатрів змушені експериментувати з новими послугами, щоб залучити споживачів. Перш за все, це підписка на відвідування кіно.

 

Створення контенту для VR вимагає ще більше зусиль, ніж звичайне кіно, наприклад творчих ідей для 360-градусного відео і розробки унікальних інтерактивних сюжетів з можливістю багаторазового перегляду. Ймовірно, компанії Alphabet і Facebook в короткостроковій перспективі рахували більш перспективними інвестиції в комерційні додатки для доповненої реальності (AR). Такий софт в обмеженому обсязі вже застосовується при проектуванні складних виробів, в рекламі, охороні здоров'я тощо.